joi, 22 ianuarie 2015

Pizza carbonara


Ultima provocare secreta a anului trecut, ce a fost gazduita  de Lacrimioara, mi-a adus spre cercetare chiar blogul Lacrimioarei  Sugar,spice and everything, pe care va invit sa-l vizitati si voi. Dovada ca atat cat traieste omul invata, eu nu stiam ca exista si pizza carbonara, spaghetele carbonara fiind printre pastele mele preferate. Asa ca nici nu am mai stat pe ganduri si am ales aceasta reteta.Am modificat putin, aducand-o mai aproape de spaghetele  care atat imi plac, sper sa nu se supere Lacrimioara, dar rezultatul a fost multumitor si de bagat in seama.

INGREDIENTE:
Ptr.blat:
-500 g faina
-250 ml apa calduta
-un plic de drojdie instant dr.Oetker
-o lingurita zahar
-2 lingurite sare
-2 linguri ulei de masline

Ptr.topping:
-3-4 linguri cu varf de pesto de leurda sau busuioc
-200 g bacon sau prosciutto crudo taiat cubulete
-125 g mozzarella
-200 g cascaval ras
-2-3 linguri de parmezan ras
-200 g smantana
-o lingura de praf de usturoi
-3 oua
-sare, piper dupa gust

MOD DE PREPARARE:
1.Eu fac aluatul de pizza in masina de facut paine, adaugand ingredientele in ordinea mentionata de cartea masinii : lichidele si la sfarsit faina si drojdia.Daca framantati aluatul de mana, amestecati faina cu drojdia (folosind drojdie instant nu-i nevoie s-o mai frecati cu zahar, apa calduta si s-o lasati la crescut) ,adaugati zaharul,uleiul si sarea , apoi apa cate putin, pana iese un aluat nelipicios si elastic.Lasati aluatul intr-un bol uns cu ulei si acoperit cu un servet de bucatarie curat, la dospit pana isi dubleaza volumul, intr-un loc caldut si ferit de curenti de aer.
2.Intindeti aluatul dospit la dimensiunea si forma dorita, eventual impartit in 2-3 bucati ( puteti face o pizza mai mare sau 2-3 mai mici).Asezati-l in tava si faceti o margine din aluat, pentru a nu se scurge amestecul de smantana si oua.
3.Amestecati smantana cu ouale batute si parmezanul


4.Ungeti generos aluatul cu pesto de leurda, eu asta am avut, sau cu pesto de busuioc, presarati-l cu bucatelele de bacon si mozzarella, turnati amestecul de smantana si oua pe deasupra, presarati cu cascavalul ras si dati la cuptorul preincalzit la 220 *C (peste mediu, spre mare) si coaceti 20-25 de minute, sau pana ce umplutura s-a coagulat si s-a rumenit.

Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...